Köpeavtal vid försäljning av släp

Fredag

Trådstartare
Någon som vet var man hittar sådana? Helst tillgängliga på nätet.
Det gäller drygt 50 000 kr, så det känns bra att skriva ett sådant vid försäljningen. Eller hur har ni gjort?

(Försvinner i ett dygn, så svara även om jag inte svarar tillbaka direkt!)

Sv: Köpeavtal vid försäljning av släp

Har kört på ett vanligt kvitto, det finns ju inte så mycket att avtala om tycker jag (ju mer man avtalar desto mer snärjer man in sig).

Utgår från att du säljer som privatperson till privatperson (köplagen).

Jo, det är privatpersoner.
Jag hade gärna nöjt mig med kvitto, men köparen vill ha avtal som jag lovade fixa. Kom dock på att det kanske var lättare sagt än gjort.

Nä, jag går bet när jag googlar. Hittar bara hyresavtal för släp.

Du länkade till köpekontrakt för häst.

Jag får helt enkelt fråga - och föreslå att köparen själv hittar ett avtal annars.
Kvitto kan jag allt producera dock. Släpet omfattas fortfarande av tillverkningsgarantierna (2 år gammalt bara), så det borde inte vara så kinkigt.

Det säljs ju i befintligt skick, har du gjort några andra utfästelser?

Lite text får ju plats på ett kvitto också, jag brukar skriva ut ett från datorn som jag själv har komponerat, då finns det plats för lite övrig text också...

Jupp, får nog göra något sådant.

Förslag på text? "I befintligt skick" täcks ju liksom in av avtalslagen mellan privatpersoner (vad den nu heter).

Äh, behöver ju inte vara så komplicerat!:smirk:

Skriv Säljes i det skick släpet befinner sig i vid försäljningstillfället...... om du skriver ett själv

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
965
Senast: aleeza
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
928
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
587
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Virkning, Stickning, Nålbindning. Del 2
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur