Kopiera formler mellan två worddokument

Bukefalos 30 år!

grodan21

Trådstartare
Jag sitter med två worddokument, ett där jag har använt words formellverktyg för att skriva formler. Nu vill jag kopiera från det dokumentet till det andra, men jag får formlerna i vanlig text :rage: Går det på något sätt att få dem som formler igen? Det är många sidor med formler som jag har

Ser ut så här i ena dokumentet

1762013354464.webp

Jag sitter med två worddokument, ett där jag har använt words formellverktyg för att skriva formler. Nu vill jag kopiera från det dokumentet till det andra, men jag får formlerna i vanlig text :rage: Går det på något sätt att få dem som formler igen? Det är många sidor med formler som jag har

Ser ut så här i ena dokumentet

Visa bifogad fil 176434
Och så här när jag klister in det i det andra dokumentet
1762013456658.webp

Aha, jag tror inte att onlineversionen stödjer "kodspråket" som Word desktop använder för att skapa/visa formler?

Försöker du kopiera från ett dokument skapat i Word desktop till ett nytt i Word online?

Har du tillgång till desktop-versionen, kan kopiera formlerna (är det ett ord? 😅) du behöver till ett nytt docx och sedan öppna med online-versionen?
Då borde du inte kunna redigera i och för sig 😟

Jag tror inte man kommer runt att behöva konvertera till linjär formel och sedan tillbaka i online-dokumentet 😟

Men jag spekulerar hej vilt känner jag! Någon lär ju veta ett sätt 😊

Det är nog här svaret finns. Onlineversionen av word är jättetrubbig. Funkar för texter, men inget avancerat.
Önskar att Word inte var så dyrt att köpa. Får inte onlineversionen att ge förslag när jag stavar fel, utan det blir bara rött under ordet:down:

Skaffa ett gratisprogram.
Jag är jättenöjd med https://sv.libreoffice.org/ (såklart, eftersom jag skaffade det efter att ha läst i en buke-tråd...)
I Libreoffice finns ekvationsstöd och det är ganska lätt att googla sig fram till hur man ska få dem från Word till LibreOffice Writer men tyvärr kräver det tillgång till Word och originaldokumentet - eftersom man först ska spara ekvationerna i ett annat format och sedan importera.

I Libreoffice finns ekvationsstöd och det är ganska lätt att googla sig fram till hur man ska få dem från Word till LibreOffice Writer men tyvärr kräver det tillgång till Word och originaldokumentet - eftersom man först ska spara ekvationerna i ett annat format och sedan importera.
Jag tänkte mer som en långsiktig lösning på problemet att Word är dyrt och att man inte klarar sig utan att kunna skriva i vettiga program, än för denna specifika formelflytten.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • SHL 26/27
  • Vad ska min son betala?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar