kopiera internetsida

doleron

Trådstartare
hur gör man om man vill kopiera den internetsidan man är på, som bild alltså, inte bara adressen :confused:

hoppas någon förstår hur jag menar

Sv: kopiera internetsida

Använd Print Screen, tryck på knappen när du har aktuell sida uppe och klistra sedan in i exempelvis paint.

Är det texten/informationen på sidan som du vill spara? Om du har Word, t ex så kan du trycka in Ctrl+A (markera allt på sidan) och sedan Ctrl+C (kopiera), så kan du använda nytt dokument i Word och sedan klistra in allt ( Ctrl+V ), så skall du kunna spara det sedan som ett vanligt Worddokument! ;) Kanske lite omständigt, men om det nu inte funkar med Print Screen, så är detta ett bra alternativ!! :D

Lycka till!

väljer du print screen, eller skärmdump som det också kallas tar du en bild på skärmen, ingen skrivare används.. isf väljer du nog skriv ut.

annat fall, som jag snarare rekommenderar är att skaffa en pdf-skrivare och skriva ut hemsidan som pdf.. bara att söka på download.com så finns det något/några gratisalternativ.

nej det är inte bara texten utan hela paketet

tomten:
när jag klickar på skriv ut så får jag välja att spara filen som en .xps fil som jag sen inte kan använda till något..
jag vill inte skriva ut sidan utan bara spara den precis som den är

Om du använder IE så skall det finnas en snabbknapp för Word i Explorer. Om du trycker på den ikonen så omvandlas sidan automatiskt och öppnas i Word som ett worddokument, komplett med all info och bilder från den hemsidan!

Kom precis på detta! Sorry!!

nej det är inte bara texten utan hela paketet

tomten:
när jag klickar på skriv ut så får jag välja att spara filen som en .xps fil som jag sen inte kan använda till något..
jag vill inte skriva ut sidan utan bara spara den precis som den är

Men trycker du verkligen på knappen som heter print screen längst upp på höger sida av tangenbordet då?

Som det sagts tidigare (du ska INTE välja arkiv-skriv ut):
Gör det, öppna panit och tryck ned Ctrl och C knappen samtidigt. Sedan sparar du Paintfilen och vips så har du vad du frågade efter...

Om det inte funkar kan du ju prova att hålla inne Ctrl (eller alt) samtidigt som du trycker på printscreen och se om det hjälper.

Senast ändrad:

Om det inte funkar kan du ju prova att hålla inne Ctrl (eller alt) samtidigt som du trycker på printscreen och se om det hjälper.

Jag brukar hålla ner: Ctrl Alt PrtSC
Klistrar sedan in bilden i paint. Brukar alltid fungera, både från IE och MF. :)

*KL*

får det inte att funka oavsett hur jag gör. har provat med alla kombinationer, men det enda som händer är att sidan åker till toppen men jag kan inte klistra in något vare sig i paint eller word.
har inte heller någon wordknapp i mitt explorerfönster
så jag lägger nog ner innan datajäveln åker ut från balkongen :devil:

i internet explorer..*i 'commando bar' finns 'page' och där i 'edit with microsoft word'

förutsätter att du har ie och word.

Bärbar? I så fall kan du behöva trycka Fn+print scrn.

Har du Windows 7 kan du använd skärmklippverktyget istället. Finns även i Vista men beroende på version kan du behöva aktivera Tablet PC-komponenter för att komma åt det (under Aktivera eller inaktivera Windows-funktioner i Kontrollpanelen).

Liknande trådar

IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
406
Senast: sweep
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
563
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
749
IT & mobiler Jag söker en app där jag kan lägga in allting som har med djuren att göra. Allmän information, checklista, påminnelser, veterinärbesök...
Svar
13
· Visningar
397
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka