Bukefalos 28 år!

Kopierade Vaccinationsintyg

W

Wacko

Nån som vet om det är okej att tävla och visa kopierade vaccinationsintyg om man har nån som intygar att det är hästens vaccinationer?

Tacksam för svar!

:bump:
 
Sv: Kopierade Vaccinationsintyg

Det borde väl gå bra, står det inte hästens namn ngn stans på det kopierade pappret då?
 
Sv: Kopierade Vaccinationsintyg

Ingen som verkligen vet???
 
Sv: Kopierade Vaccinationsintyg

Tror att ägaren eller någon skall vidimera pappret.
 
Sv: Kopierade Vaccinationsintyg

TR säger bara "korrekt vaccinationsintyg ska kunna visas före första start". Vad som är korrekt vet man inte, men jag skulle tolka det som att ett korrekt vaccinationsintyg är att de stämmer med datumen.

De gånger de kommit ryttare med kopior på vaccinationsintyg på våra tävlingar har jag accepterat dessa.
 
Sv: Kopierade Vaccinationsintyg

Jag har använt kopior när jag tävlat ponny som jag inte ägt själv. Inga problem alls. Visserligen några år sen nu men det är ju egentligen ingen skillnad på intygen. Sålänge hästens namn och vaccinationsdatum står med så.
Det bästa är ändå att ringa och kolla med respektive tävling innan.
 
Sv: Kopierade Vaccinationsintyg

jag kopierade till förra foderpollen, men behövde aldrig tävla på det, men jag kan inte tänka mej annat än att de skulle gå bra:)
 
Sv: Kopierade Vaccinationsintyg

Är det någon som är riktigt kinkig kan det nog tyvärr hända att du får åka hem igen. Teoretiskt skulle du kunna "klippa o klistra" hur som helst med kopior.

Om du inte får tag i originalet så skulle jag rekomendera att veterinären som gjort den/de senaste vaccineringen vidimerar samtliga kopior. Då känns de iaf lite pålitligare.
 
Sv: Kopierade Vaccinationsintyg

En kompis tävlade med en kopia förra året, som åtföljdes av ett intyg med underskrift av veterinär.
 
Sv: Kopierade Vaccinationsintyg

Jag var nära att inte få starta en gång när jag bara hade kopia med....
 
Sv: Kopierade Vaccinationsintyg

Nån som vet om det är okej att tävla och visa kopierade vaccinationsintyg om man har nån som intygar att det är hästens vaccinationer?

Tacksam för svar!

:bump:

Jag skulle ta med original.
 
Sv: Kopierade Vaccinationsintyg

Har glömt vaccinationsintyg en gång, men ägaren faxade en kopia.
 
Sv: Kopierade Vaccinationsintyg

jag har en kopia på grundvaccinationen och hittills har det gått bra, men det står "bevittnats av" eller liknande på pappret och uppgifter på den som intygar att det stämmer med orginalet, sen har jag iofs orginalet också med numera, men det ska gå bra, eller ja det är ju det man måste göra om man skickar iväg passet för registrering/komplitering och vill man tävla under tiden så har man inget val.
 

Liknande trådar

Träning Jag har kört fast lite i mitt träningsplanerande och behöver tips. Just nu lägger jag upp en grovplanering i excel för hela året, sedan...
2
Svar
23
· Visningar
2 074
Senast: Habina
·
Hästvård Undrar vad ni betalat vid tandvård 2023? Räknade lite på DV:s hemsida och om det krävs större åtgärder i hästens mun skulle det landa på...
Svar
11
· Visningar
1 154
Senast: Meglio
·
L
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 308
Senast: gulakatten
·
Hästvård Jag försöker googla men hittar inte svar på frågan... Efter att hästen fått sin årsvaccination, hur lång tid behöver det gå innan man...
Svar
4
· Visningar
623
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp