Koppajärn på sadel.

VarmblodsBruden

Trådstartare
Hej jag har en lite undrig bara. Hur byter man koppejärn på en sadel. Har nämligen köpt en ny sadel men vet inte hur man byter koppajärn? Det är en claridge house sadel. :confused:

De flesta är nog lika på ett eller annat sätt. Har haft en hel del koppjärnssadlar på prov sedan de kom, endast Thorowgood skiljer sej från de övriga jag prövat, o de genom att de har FYRA skruvar i koppjärnet (två på var sida), de övriga har bara haft TVÅ (en på var sida). Skruvarna skiljer sig och vill ha olika sorters skruvmejslar, men i övrigt är grunden den samma, som filmen visar. Men att tro att det är så lätt att göra bytet som företagen påstår.. Varje gång jag bytt järn känns det som ett rejält pass på gymmet efteråt, en massa mekas ;)

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
625
Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
325
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Har sökt men hittar inte.. En Simco Western sadel med en stämpel 2 uppe under fender, är det bom storlek och vad är det för storlek? Dom...
Svar
0
· Visningar
113
Senast: Puh
·
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
538

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka