Aslan
Trådstartare
Jag har nu av olika skäl fått ge upp hormonpreparat. Vi har länge kört med både kondom och hormonpreparat då jag är rädd för oönskad graviditet, men inte fått det att funka. För mig funkar inte hormonpreparat och för mannen så får vi det inte att funka med kondom. Antingen så bara spricker kondomen, eller så "korvar" den upp sig och vips så ligger allt inklusive kondom överallt förutom där det ska. Vi har provat olika storlekar och modeller men inte hittat någon som sitter bra.
Men iaf, jag har nu blivit rekommenderad Kopparspiral av min barnmorska. Jag funderar såklart på säkerheten kring detta då hon sa att om den sitter korrekt så skulle den ha en säkerhet på 98-99%.
Jag ska in på information om just Kopparspiral nu om två veckor men vill höra era erfarenheter kring detta! Tyvärr så har jag läst om många som blivit gravida trots spiral. Hur är eran erfarenhet kring Kopparspiral?
Men iaf, jag har nu blivit rekommenderad Kopparspiral av min barnmorska. Jag funderar såklart på säkerheten kring detta då hon sa att om den sitter korrekt så skulle den ha en säkerhet på 98-99%.
Jag ska in på information om just Kopparspiral nu om två veckor men vill höra era erfarenheter kring detta! Tyvärr så har jag läst om många som blivit gravida trots spiral. Hur är eran erfarenhet kring Kopparspiral?