Har köpt en ny tvättmaskin och skulle försöka koppla in den, men tyvärr är det inte samma färg på maskinens "eltrådar" som husets. En av trådarna vet jag ska sitta på en separat skruv (jorden ?) men sen de andra två ska kopplas till husets el. Jag vet bara inte hur och vilka, så snälla, hjälp mig para ihop rätt färger:
Maskinens färger är:
1. Gul-grön
2. Blå
3. Brun
Huset har, från vänster till höger:
1. Grå
(mellanrum)
2. Grön
3. Svart
Finns även en röd eltråd, som inte är fäst någonstans
Till höger om dessa sitter även två skruvar, han för mig att en av tvättmaskinens eltrådar ska till den lägst sittande skruven. Därför har jag för mig att endast två av maskinens eltrådar ska kopplas mot husets, men vilka och hur får de kombineras?
Mycket korkat att koppla bort den gamla maskinen förra veckan, och inte memorera vad som var vilket..

Maskinens färger är:
1. Gul-grön
2. Blå
3. Brun
Huset har, från vänster till höger:
1. Grå
(mellanrum)
2. Grön
3. Svart
Finns även en röd eltråd, som inte är fäst någonstans
Till höger om dessa sitter även två skruvar, han för mig att en av tvättmaskinens eltrådar ska till den lägst sittande skruven. Därför har jag för mig att endast två av maskinens eltrådar ska kopplas mot husets, men vilka och hur får de kombineras?
Mycket korkat att koppla bort den gamla maskinen förra veckan, och inte memorera vad som var vilket..