koppla MX player till local network via LAN och router till dator.

MJLee

Trådstartare
Jag ska säga redan från början att jag inte väntar mig några svar :D men är det någon på Buke som använder MX player (android) och har lyckats koppla upp den via local network till sin PC? Jag kör Win 10 Pro (x64) och en Samsung platta SM-T590 (Android v 10). Köpte MX player eftersom den rekommenderats och nu är uppgraderad till local network. Pluggar i den via LAN till min Asus router. Jag behöver ha den via local network inte wifi streaming eftersom den sitter i ett träskåp i sovrummet utan wifi.

Har googlat mig fördärvad men hittar inga svar. VLC har jag lyckats med - men iofs kaaan det vara streaming även om inställningarna var för local network och jag vågar inte röra om i dem eftersom det fungerar. namn: datornamn, server via smb som ska fungera, server (routern), domain (lite osäker där) användarnamn + lösenord.

Men får samma svar om och om igen Failed to resolve the host. Please check the host name or IP and try again. Och naturligtvis har utvecklarna ingen kundservice utan en Knowledge Base och FAQ. Jag blir vansinnig :banghead:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp