Köpte jag skräp, eller?

bettysmatte

Trådstartare
När jag var uppe på Gekås köpte jag ett träns till min pålla. Det stod Amigo på lappen så jag antar att det är märket. 109 kr betalade jag för träns plus flätade lädertyglar. Bra eller dåligt köp? Någon som vet? Jag är inte så bra på att avgöra läderkvalitet, men det kändes mjukt och luktade gott :D !

Sv: Köpte jag skräp, eller?

kanske ingen superkvalitet, men för det priset ska du vara väldigt nöjd! Vet många som haft billighetsträns i flera år, de har hållit både färg och form. Håll koll bara, på sömmar och sånt.
Generellt sett är väl läder under 400-500 kr i allmänhet rätt skräp, men gekås köper in så mycket av allt att de får bra priser.. annars då, fanns det mycket grejer ? är sugen på ett besök där !

Jag köpte ett träns för 149 spänn på kings för över två år sedan, har använt det mkt flitigt, nästan varje dag, och jag smörjer/rengör det nästan aldrig. Det tränaset är mkt fräschare och mjukare samt bra mkt mer lättskött än mitt 1000 kronors kvalitets träns som jag har haft ungefär lika länge. Så det är inte alltid priset som avgör.

Ja, jag tycker att de har jättemycket. Mer än jag hade väntat mig, faktiskt. Massor av ridbyxor, ridjackor, borstar, vojlockar, etc. De hade några hjälmar, träns, täcken (fast de tittade jag aldrig på)... Jag hittade en väldigt praktisk väst för en hundring. Den är mörkblå på ena sidan, och sedan vändbar till reflexväst. Ridvantar köpte jag också för 39 kr, tror jag att det var. Så visst, de har mycket. Det är bara så gräsligt mycket folk i affären. Puh, vet inte om det alltid är så, men det var väldigt svårt att ta sig fram med en kundvagn. Prova, däremot, gick mycket lättare än jag trodde för de hade väl ca. 65 provhytter. Köerna till kassorna var inte alls hemska heller. Men, som sagt, ta sig fram inne i affären var JOBBIGT!

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 920
Senast: Oknytt
·
Övr. Hund Hej! Jag har skrivit två trådar här på Bukefalos tidigare och känner att jag måste få skriva av mig. Ni har varit så hjälpsamma i mitt...
Svar
6
· Visningar
1 988
Senast: Happimess
·
Utrustning Vad i hela friden är det för märke med exemplariskt bra träns? Aldrig hört talas om - vad har jag missat?! :eek: Okej, om jag ska ta...
Svar
12
· Visningar
1 750
Senast: Alexandra_W
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Drygt 10 veckor har gått sedan min ridolycka nu. 6 veckor efter armbrottet så hade själva brottet läkt fint, men jag kunde inte röra...
Svar
0
· Visningar
845
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?