Köra in Arabkorsning

Cinora

Trådstartare
Hej allihopa!

Vad för vagn ska man ha till en c/d ponny? Kommer mest bli skogsturer och efter grusvägar. Men kanske blir att vi satsar på att testa körtävling om några år ? Först vill jag veta finns det några klubbar som håller på med körning och tävlar i västra gästrikland?
Vad för sele ska man ha helst? funkar det med travsele eller måste det vara speciell körsele? Vad för vagn ?
Hur går tävlingarna till ?

Kan max lägga ut 6 000 kr på en vagn möjligen lite till men sedan har jag inte råd. jag frågar för att veta sedan när hon börjat vuxit klar.

Mvh Cinora

Sv: Köra in Arabkorsning

Tävlar inte själv men står lite om grenarna här:
http://norashast.se/omkorning.html
Annars finns TR ute på internet och kvalregler& övrigt diskuteras på forumet.
Kolla under prefixet Tävling&träning kanske?

Nylonselen är billig och ska vara bra. Vagn är nog svårare.
Nån annan här vet säkert bättre än jag :P

Liknande trådar

Körning Hejsan! Jag har en fullblod/halvblods valack på 5 år som jag har haft sedan i december. Vi tränar och tycker väl att hoppning är...
Svar
3
· Visningar
2 275
Senast: Nielaa
·
Körning I senaste Ridsport finns en artikel om körningen. Det är Christer Pålsson som reagerar på bristen av utveckling inom körningen. Han har... 7 8 9
Svar
161
· Visningar
18 043
T
Körning Nu har jag äntligen blivit lovad att få hjälp att börja köra min ponny! Han är "grund-inkörd" utav uppfödaren men inte körd på ett bra...
Svar
10
· Visningar
2 592
Senast: Jeeves
·
Körning Jag har vuxit upp med egna ridhästar och ridit och tävlat hela livet, men pga skada börjar jag nu inse att min kropp kanske inte håller...
Svar
3
· Visningar
1 357
Senast: Goat lover
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka