Köra transport i blåst

A

Atalantha

Helt plötsligt är jag lite smått tacksam över att min häst är svårlastad, för det är av den anledningen vi körde pålle till kliniken redan igår fastän tiden är idag. Sov över här i Göteborg och vaknar upp till stark blåst.
Då kommer man tillbaka till att lastningen är ett problem och att det är ca 8 mil hem. Större delen motorväg och den går ju genom Landvetter som nästan alltid är extra blåsigt. Han har tid nu klockan 08.30 och jag funderar på att fråga om han kan stå kvar några timmar efter undersökning, men SMHI (om man kan lita på dom?) påstår att vindarna håller i sig hela dagen (10-12 m/s, känns mer) och att det blir värre imorgon (13-15 m/s). Vad gör jag? :crazy:

Sv: Köra transport i blåst

Vi fick tyvärr åka hem med tomt släp så det blev inget problem. Tack för era svar!

Vi åkte in för att kolla hans framknä på grund av misstänkta pålagringar. Det visade sig att framknäet var helt friskt men hans spatt (som vi bara röntgade av en slump) hade blivit betydligt värre, trots att han inte visat några som helst tecken på det. Så det kom som en chock. Veterinären berättade att han med största sannolikhet har en molande smärta konstant och att han inte klarar alls lika mycket som förut. Hans nya rekommenderande livsstil plus smärtan gjorde att jag tyckte att hans livskvalité inte skulle bli bra nog så jag valde att låta honom somna in innan det blev värre.

Men vad trist! Känner med dig:cry:

Ja, det var en oväntad vändning även om jag försökte ställa in mig på att framknät kunde vara illa däran då det felbedömdes för ett år sedan. Tack!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka