Köra utan mittstång i IforWilliams?

Silkisif

Trådstartare
Hej! Behöver av olika anledningar köra hästar lösa i transporten, och undrar om mittstången i IW-släp har någon mer funktion än att hålla uppe inredningen? Dvs kan jag plocka bort den utan att transporten blir ostabil/osäker etc?

Tacksam för snabba svar :)

Sv: Köra utan mittstång i IforWilliams?

Jag kör ofta storbalar i min släp utan mittstolpen, tror inte den blir så mycket mer ostadig. Hur långt ska du köra?

Inte jättelångt, ca 30-45 minuters körning enkel resa, bara hästar ena riktningen. Borde fungera bra då antar jag?

Det är absolut inga problem, När jag körde mina ministon så hade jag tagit ur allt ur transporten :) Transporetn är lika stabil som innan

Tesora

Det fungerade alldeles utmärkt trots att ena pållan krafsade oavbrutet i 30 minuter! Haha :D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
701
Senast: misswilma
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 192
Senast: __sofia__
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 285

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka