Körde i kortärmat i Frankrike – fick avstängning

Skönt att de fokuserar på väsentligheter.

Det verkar mer som att regelverket var luddigt då det känns lite taget ur luften, så att säga.

Att inte köra i kortärmat har med skydd och säkerhet att göra då fler lager kläder skyddar bättre vid olyckor och krav på hjälm har man ju så att det är en regel med lite tanke bakom känns inte helt fel.

Sedan är det väl allmänt känt att man kan tycka att många saker inte är av väsentlighet, som att rida i kavaj i dressyren i 32 graders värme, men trots det är det sällan man får dispens.

Att inte köra i kortärmat har med skydd och säkerhet att göra då fler lager kläder skyddar bättre vid olyckor och krav på hjälm har man ju så att det är en regel med lite tanke bakom känns inte helt fel.
Jovisst, jag förstår tanken bakom. Sen är det min egen subjektiva uppfattning att den skadebegränsande effekten av tröjärmar på underarmarna är rätt begränsad, och borde kunna vara något som kusken skulle kunna vara betrodd att värdera och besluta om själv. Precis som vi har lag på hjälm som miniminivå för moped och mc men att det är upp till var och en att besluta om att använda skinnställ, boots, ryggskydd mm. Men det är ju jag det.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 489
Senast: Edla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag satt i kökssoffan med amningskudde och min 3 månader gamla dotter i knät. Jag tittar på när min man och treåring ”spelar” schack när...
Svar
8
· Visningar
1 529
Senast: Crossline
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 615
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 247
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka