"Körmästare" på engelska?

L

Laman

Hej,

äntligen dags för mitt första inlägg på det här toppenforumet. Finns det någon här som vet vad "körmästare" heter på engelska? Dvs titeln som innehas t ex på stuterier som Flyinge?

Sv: "Körmästare" på engelska?

Hej,

äntligen dags för mitt första inlägg på det här toppenforumet. Finns det någon här som vet vad "körmästare" heter på engelska? Dvs titeln som innehas t ex på stuterier som Flyinge?

Kan du säga exakt vad körmästaren gör?
Jag är svensk-engelsk översättare och letade genast i mina ordböcker, men ordet finns inte där. Då är det bra att veta vad en sån person gör så kan man leta efter någon liknande i England eller så. :idea:

Sv: "Körmästare" på engelska?

Ja, det ser fint ut! Tusen tack, du är en klippa:)!:love:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 863
Senast: Nepenthe
·
R
Hästmänniskan Hej Vet någon om det finns några regler för vatten på vintern? Jag hittar inga. Stallägaren har fått för sig att hen inte behöver hacka... 2
Svar
31
· Visningar
2 217
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 468
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 577

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Stora shoppingtråden III
  • Ridskoleryttare
Tillbaka