J
jollan
Jag håller på och hanterar min 2-åriga ardennervalack som jag haft i ca 5 månader. Jag fick hem honom som helt ohanterad och har börjat skola honom från noll. Allt har gått hur bra som hellst i den vanliga grundhanteringen, som rykt, benlyft,lastträning mm.
Men så idag var han extra skitig och ja borstade ena bakbenet en längre stund, helt plötsligt måttar han en spark mot mig, varpå jag blir ordentligt sur och ger honom en känga i sidan med foten. Ej hårt men tillräckligt för att det skulle bli otrevligt för honom.
Men i samma veva går en fotgängare förbi på en grusslinga och såg alltihop
Och helt utan anledning så känner jag skuld och skam. Det måste sett illa ut.
Jag tillhör ju den nojiga typen och grubblar över huruvida hon kanske får för sig att anmäla mig för detta?
Eller är jag väl dramatisk då? Någon annan som vart med om någon liknande pinsamhet?
Men så idag var han extra skitig och ja borstade ena bakbenet en längre stund, helt plötsligt måttar han en spark mot mig, varpå jag blir ordentligt sur och ger honom en känga i sidan med foten. Ej hårt men tillräckligt för att det skulle bli otrevligt för honom.
Men i samma veva går en fotgängare förbi på en grusslinga och såg alltihop
Jag tillhör ju den nojiga typen och grubblar över huruvida hon kanske får för sig att anmäla mig för detta?
Eller är jag väl dramatisk då? Någon annan som vart med om någon liknande pinsamhet?