Kort eller lång man?!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Lord Owen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 952
L

Lord Owen

Dilemma. Jag börjar tycka att hästen ser ovårdad ut med lång man vet vill inte riktigt riskera att rycka den heller, blir med min tur antagligen svinfult. :crazy: Dessutom är hans man skittjock, men jättetunn och lockig på manken. Men endast där. Så..jag vet inte riktigt. Men hur som helst, tror ni att denna häst skulle passa i en 15 cm ryckt man eller tycker ni att han passar bäst i det han har nu, alltså lång man? Jag tror att kort man skulle framhäva hans snygga hals mer. :p

owsor.jpg

Sv: Kort eller lång man?!

Han är så vacker så som han är. :)
Hälsning Maja

Jag tycker du ska rycka den! Den är så ojämn nu, först är den lång, sen blir den kortare och kortare.. Du kan ju iaf. rycka den jämn, om du inte vill rycka den kort :banana:

Du kan väl rycka det längsta iaf, så den blir jämn!! Så kan du ju behålla den så lång du vill. Sen när den växer ut, om den växer jämt vill säga, så är det ju bara att bestämma en passande längd!! Det kan ju vara bra att tunna ut den där den är som tjockast med!!

I tisdags fick vi inte rida (inget ridhus) så vi fick roa oss med att rycka manarna på hästarna istället!! Jättekul!! Så nu kliar det i fingrarna efter att få rycka mera!! :banana:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 906
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 726
Senast: Ceta
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
1 063
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka