Bukefalos 28 år!

Kort sadelgjord

smedsussie

Trådstartare
Jag har ett islandssto som behöver tryckavlastande gjord. Den vi har nu är 40 cm och är för lång. Den funkar hjälpligt, men hästen är lite för rund för tillfället.

Jag har letat efter kortare, men alla gjordar på 30 cm är raka. Finns det överhuvudtaget nån tryckavlastande gjord på 30 cm?

Tacksam för tips pch råd.
 
Nu vet jag ju inte hur sadeln ser ut, men skulle det kanske gå att korta av stropparna istället? Vet inte om det går att göra, men skulle kunna vara värt att kolla upp kanske?
 
Nu vet jag ju inte hur sadeln ser ut, men skulle det kanske gå att korta av stropparna istället? Vet inte om det går att göra, men skulle kunna vara värt att kolla upp kanske?
Och insåg direkt att detta var nog ett dåligt råd, du spänner säkert så högt upp det redan går, svårt att få dem kortare då 😄
 
Hittade denna 😊
 

Bifogade filer

  • IMG_3208.jpeg
    IMG_3208.jpeg
    94,2 KB · Visningar: 28

Liknande trådar

Utrustning Idag lånade jag en bomlös sadel till min häst. Jag använde min vanliga sadelgjord (helt i läder med fast resår på sidorna) till och...
Svar
6
· Visningar
736
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Hej alla! Jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta en bra men prisvärd hoppsadel. Ska passa tinkerkorsning 162 cm med normal...
Svar
9
· Visningar
1 005
Senast: Fibusen
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
350
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag skulle behöva köpa en ny sadelgjord men det tar emot, fasiken vad dyra de är 😝 Vi har just nu en Eric le Tixerant (dressyr) gjord...
Svar
4
· Visningar
684
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Var vill vi bo?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp