Bukefalos 28 år!

Kort/snabbkommando

M

marijaa

Nån som kan kortkommandon till quark och Photoshop i PC-miljö, arbetar vanligen i mac och där sitter de i ryggraden, lite knepigt att ställa om...
/marijaa
 
Sv: Kort/snabbkommando

Jag har en lärobok till Photoshop 7.0. Nu är jag på väg ut, men du får gärna sända mig ett e-brev och skriva vilka du behöver, så ska jag försöka hitta dem.
 
Sv: Kort/snabbkommando

*Trådlån*

På tal om Quark, var köper jag det programmet? Har hört att det är jättedyrt dessutom, men har sett det användas och vill verkligen ha det!

Kanske någon vet?
 
Sv: Kort/snabbkommando

Du köper det där du hittar andra program som tex PhS.
Quark används mest på dagstidningsredaktioner, och visst det är ett bra program, men om du vill slippa undan lite billigare köper du Adobes InDesign istället. Det kommer mer och mer och fler redaktioner byter över, just pga priset. Dessutom efterfrågas folk som har kunskap inom InD.
InDesign, Page Maker och Quark är VÄLDIGT lika!!!

Varför måste du ha quark?
 
Sv: Kort/snabbkommando

marijaa skrev:
Du köper det där du hittar andra program som tex PhS.
Quark används mest på dagstidningsredaktioner, och visst det är ett bra program, men om du vill slippa undan lite billigare köper du Adobes InDesign istället. Det kommer mer och mer och fler redaktioner byter över, just pga priset. Dessutom efterfrågas folk som har kunskap inom InD.
InDesign, Page Maker och Quark är VÄLDIGT lika!!!

Varför måste du ha quark?

Startar upp en tidning just nu och håller på att göra vissa delmoment i Quark hos en kompis men vill ju ha själv...har hört det med inDesign och ska absolut kolla upp det!!



Tack!! :bow:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag sitter mycket hemmakontoret nu för tiden och leker i Adobes Creative Cloud om kvällarna, och dels är det inte så roligt att sitta på...
Svar
2
· Visningar
622
Tjatter Inspirerad av tråden om karriärbyte slänger jag ut frågan till allvetande buke; Vilket jobb skulle passa mig? Lite "kort" info om min...
Svar
2
· Visningar
493
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb Jag går i tankarna på att söka nytt jobb. Hur tas det emot om man anonymiserar nuvarande arbetsgivare på sitt CV? Det är lite känsligt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 571
Senast: sjoberga
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 250
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp