Kort westernsadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mannis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 871
M

mannis

Finns det någon westernsadel som är extremt kort :confused:?
Jag tycker de flesta ligger på ca 60 cm.
Någom som har tips.
M vH Mannis

Hej
Jag hade en från H**ks hemma, arabian light. Men den var alldeles förlång :crazy:.
M vH

Måste det vara just western? Montsegur och Hector är ju också bladsadlar... och de finns i superkorta för våra små islänningar...

Jag vet inte riktigt om jag skulle bilda min uppfattning på westernsadlar helt från Hööks ;)

Tyvärr kan jag inte ge dig något specifikt tips, jag rider engelskt, men vet att vissa westernvänner just letat efter "arabian"-modeller för att få dem kortare. Kan ju hända även de är för långa, och då är du nog nere på måttsytt.

Ponnyvarianter, finns det? Eller blir sätet för litet då? *spånar*

Hej.
Jag är ju inne på "din" sadel men är lite rädd för att den blir för lång, jag funderar på högtryck på diddidynan. Den var ju inte så lång.
Har du tagit kort på dina isisar med S-T sadlen så jag kan se hur lång den är på en isis.
M vH Mannis

Har inte hunnit knäppa kort på den ännu, tror jag hinner imorrn.. den ser lika lång ut som en vanlig islandssadel tycker jag..

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
223
Senast: sweep
·
Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 311
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
648
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka