Kostnad för ultraljud?

Nickelodion

Trådstartare
Tänkte åka in och ultraljuda ett framben på min häst, blir Ultuna i Uppsala.

Men frågan är vad kostar det att enbart ultraljuda ett ben? Hästen är inte halt och vi har remiss från vet att bara göra ultraljud.
Har ingen aning om hur mkt pengar jag ska ha med mig. Vet att röntgen är dyrt dock...

Sv: Kostnad för ultraljud?

När jag ultraljudade ett ben på ATG-klinik för några veckor kostade det ca 1400 (inkl klinikavgift) plus moms. Så strax under tvåtusen för bara själva UL.

Sen kostade ju medicinen plus att vi böjde två leder så totalnotan blev lite högre för mig. ;)

Men kontanter ska du inte behöva ta med ändå, vad jag vet fakturerar alla kliniker samt har kortläsare.

Hoppas det inte är något allvarligt med din häst! :)

okej, va väll inte så farligt dyrt.
Jo men på ultuna tar dom bara kort har jag för mig, inte faktura. Så måste samla ihop lite laxar såhär mitt i månaden. :grin:

Tack för svar!

Ringde till ultuna och frågade. Mellan 1.700 till 2.000kr för ultraljud av ett ben.
Kostnaden beror lite på hur mkt sedering hästen behöver.

(kanske någon mer som vill veta =)

Liknande trådar

Hästvård Nu har min häst varit in och ut ur kliniken flertalet gånger utan resultat. I starten på mars svällde vänster fram rejält och hon blev...
Svar
14
· Visningar
557
Senast: Mirtai
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 320
Senast: MayGrace
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
909
Senast: tara
·
Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
565

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka