Bukefalos 28 år!

kostnad vid kastrering

A

ankans

Någon som har uppfattning av ungefärlig kostnad vid stående kastrering, dvs lokalbedövning hemma i stallet?
 
Hej!
När jag kasterarde mina två unghingstar för 2 år sedan kostade det ca 3000 kr för båda, jag tippar att det skulle ha kostat ca 1800 kr för en. Det gick jättebra och helt utan komplikationer. Mycket mer odramatisk än vad jag hade väntat mig :crazy:.
 
Jag betalade förra våren 1200:- för stående kastrering. Inga som helst komplikationer, men den andra hästen som kastrerades vid samma tillfälle svullnade upp något helt ofantligt, och blev behandlad. Totalkostnaden för den kastreringen, med påföljande veterinärvård blev visst uppåt 4000:-
Allra bäst är det att kastrera så länge det råder kyla och läkningen funkar bättre så länge inga flugor finns - kan vara bra att tänka på.
 
I höstas

gick det på runt 1750 kr. Sedan tillkom lite medicin då han svullnade upp rejält.
 

Liknande trådar

Hemmet Vi funderar på att ta hjälp med hemstädning men har ingen aning om hur ofta, eller vad som är en rimlig kostnad. Kan inte heller...
2
Svar
34
· Visningar
2 052
Senast: Voeux
·
Övr. Hund Flatte/labbe blandning på 4,5 år. Vi har inte kastrerat tidigare pga att han inte visar några tecken på ilska mot andra hanar och...
Svar
17
· Visningar
1 881
Senast: Rugge
·
Hästvård Hej! Jag kommer att behöva ta bort min ett åring och ska göra det hemma med veterinär som bultar. Kommer att gräva ner , svärson har...
Svar
18
· Visningar
3 439
Senast: Unafraid
·
Hundhälsa Börjar inse att det inte är riktigt hållbart att ha två intakta hudar hemma av olika kön. Även om vi separerade dem ett par dagar före...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 784
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp