B

**BORTTAGEN**

Vad kostar en försäkring på c-ponny? Vad betyder A1 försäkring?
Millan :bow:

Hur mycket försäkringen kostar beror på hur högt livvärdet är och vilket bolag man väljer.

Min D-ponny (de är uppdelade efter ras på försäkringsbolaget, inte storlek) kostar ca 2.800 kr per år och då är han försäkrad för 35.000 kr och så har jag valt till dubbel veterinärvård som kostar lite extra, men gör så försäkringen täcker behandling/kostnader upp till 50.000 kr.

A1 är beteckningen på en fullständig försäkring. Vissa (alla?) bolag har tagit bort den benämningen och döpt om försäkringarna. Bland ridhästar är A1 och A2 de man använder vanligtvis. A1 får du ut pengar för om hästen måste tas bort av någon anledning (om veterinären säger så och försäkringsbolaget godkänner), A2 får man ut livdelen på om hästen måste tas bort akut, t.ex om den bryter benet i hagen och avlivas direkt (försöker man fixa benet och sen tar bort hästen gäller INTE A2).

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är i processen att börja leta lite jobb inom hästnäringen, jobbar just nu på Ridskola. Men känner att det är dags för något...
Svar
2
· Visningar
495
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Har ni någon gång varit med om att ett försäkringsbolag strulat när köpare ska ta över försäkringen? Har lämnat fullmakt men när köpare...
Svar
11
· Visningar
1 392
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 596
Senast: Roheryn
·
Juridik & Ekonomi Visste inte vad jag skulle lägga för prefix, men men. Hur har ni det med försäkringar på er själva? Jag har en livförsäkring som...
Svar
8
· Visningar
335
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår