Sv: Kostnader
Jag undviker med flit att räkna ut min exakta kostnad, den är så hög att jag hellre blundar för det.

Sedan är det alltid svårt att säga också, eftersom jag tävlar mest på sommarhalvåret t.ex.
Men mina två kostar iaf totalt drygt 600 i försäkring och 1500 i mat. Sedan dagmatte 100 kr per dag vilket ju blir 2000 i månaden om dom är där heltid, men än så länge har jag fått en del vardagar lediga så då ligger det inte så högt. Sedan köper jag en hel del ben och märgben. Pälsprodukter går också åt, säg 300 kr i månaden ungefär.
Utöver detta var valpis sjuk nu och behövde veterinär för 800. Jag går en kurs med den ena för 6000 kr, som sträcker sig under fyra månader drygt. Medlemsskap går väl på uppåt en tusenlapp per år. Och så tävlar jag för några tusen per år, i bara anmälningsavgifter. Där till kommer ju själva resorna. Det är den här biten jag helst inte räknar ut mer exakt. Vill gärna behålla min sambo ett tag till och han lär få nippran om han inser _exakt_ hur mycket jag faktiskt lägger på bara hundarna.

Vissa månader så händer det ju att dom ska vaccineras, alla pälsprodukter tar slut samtidigt, det är nån tävling som ska betalas osv och då är det riiiktigt dyrt. Andra månader rullar allt bara på.
Som man kan gissa gör jag i princip inget annat än hundarna. Jag kan gå ut nån enstaka gång men dricker inte alkohol, röker inte, köper inte särskilt mycket kläder (nya strumpor är det lyxigaste som finns

). Har iofs börjat träna mma nu med, men det fick jag i present av min sambo och är inget jag skulle haft råd med själv faktiskt.
Hur som helst så är det lätt värt alla pengar. Jag har så himla roligt med hundarna och på mina hundäventyr, dom är det bästa jag har!