Kostnadsfrågor om hyrhäst?

B

**BORTTAGEN**

Jag planerar att hyra häst över sommaren 2004 och har lite kostnadsfrågor, som jag måste få svar på för att förenkla min planering:

1. Hur mycket kostnar det ungefär att hyra en välskolad häst över sommaren inklusive utrustning i runt 6 veckor?
2. Hur mycket kostar transport att hyra över en dag?
3. Hur mycket kostar det på ett ungefär att hyra in sig på ett sommarberte i ca 6 veckor?
4. Hur mycket kostar skoning?

Tacksam för svar :)!
 
1.Att hyra på sommaren är nog ganska dyrt.. vi hyrde över vintern och då kostar det 7000:-
2. Här där jag bor kostar det typ 300:- tror jag..
3. Det beror väl på var du bor det kanske kostar runt 600 i månaden.
4. Mellan 700-2000 ungefär beror ju på vilken hovslagare. Finns väl billigare också och dyrare..Men du behöver ju bara sko en gång om du ska ha den i 6 veckor..
 
Det är dyrt att hyra häst över sommaren, de flesta hästägare vill gärna rida själv under sommaren, det leder till att det även är svårt att hitta hyrhäst (men du kanske redan har hittat en?).

Kostnaderna beror väldigt mycket på var du bor; dyrt i storstäderna, betydligt mycket billigare ute i landet.
 
Jag har inte börjat att leta än, men jag har kikat tidigare och då har det funnits många att välja utav. Fast det är klart att det kan vara svårt, beroende på var man bor.
 
Jag hyrde ut min häst denna sommaren till en tjej och hon betalade 3500kr för juni-augusti ( 3 månader)
Transport skiljer sig väldigt mycket på var du bor. Här kostar det runt 100kr/dag.
Sommarbete brukar ligga runt 500kr/månad
Här kostar skoning 660kr/gång.
 
Problemet är att jag inte hinner ha en foderhäst, för skolan tar mycket tid och därför så vill jag passa på, på sommaren då jag är ledig från all skolans slit och släp.
 
Ja, men det går väl att ha en foder häst bara under sommaren elle?
 
Jaha, du menade så! Jag trodde att du menade att jag kunde bli fodervärd året om, för DET har jag i alla fall inte tid och pengar till :)! Men hur fungerar det med bla kostnader och så när man är fodervärd under endast sommaren?
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Jag och min mamma funderar på att ta med våra hästar ner till Stockholms skärgård i ungefär 4 veckor sommaren 2024. Och då...
Svar
5
· Visningar
758
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 797
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
814
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
5 104

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp