Min häst vrickade sig i hagen för 2 veckor sedan,rätt illa såg det ut, men hon var inget halt, inget varm, inge svullen, visade ingenting när jag kände efter.
I onsdags började hon gå snubbligt med hf samt att hon höll på en del med mulen på kotan. Jaha tänkte jag, nu är det nåt skit iaf.... När hon sen började lägga öronen aningens bakåt samt spänna mulen när hon gick, jaa då VISSTE jag att nåt var fel(Damen visar ALLTID att hon har ont nånstans genom att spänna mulen/bakåt aningens med öronen) . Men fortfarande inget halt eller varm var hon... Tog ut vet. i torsdags och hon gick rent när jag sprang med henne.Vid böjprov däremot visade hon tregradig hälta. Diagnos= Kotledsinflammation. Vet. sprutade tuppkam direkt i blodet och kommer på åb om två veckor. Är hon schysst då sa han att jag kan börja skritta igång (jag tycker iofs att det låter som en väldigt KORT tid, vill nog ge det lite längre tid). Är hon inte ok sprutas hon en gång till.
Om inte det hjälper får hon gå på vila hela betessäsongen har jag tänkt, så får vi se i höst....
Så det verkar lite olika från vet. till vet. detta med konvalecenstid!
Är rädd att hennes leder tagit väl mycket stryk, hade ledinflammationer i alla ben(knä och kotor), samt inflammation i ryggen som hoppade runt från okt-02 tom sep-03. Då visade ett blodprov positivt för erlichios, och hon fick behandling.Har sedan dess inte varit halt eller haft ryggproblem.Förrens nu då.Bläää.....