kotledsinflammation

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare kajvinden90
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 669
K

kajvinden90

Hej min häst har haft koltledsinflammation för ett bra tag sedan. Han hade det på ena bakbenet fick medicin och blev bra (bättre). Han var lite svullen också men vetrinären sa att det skulle försvinna efter ett tag. Men han är fortfarande svullen men har inte ont och haltar inte . Pratade med vet igen och han sa att det inte var någon fara så länge han ej var halt eller hade ont. Är det någon som varit med om samma sak . tacksam för svar

Sv: kotledsinflammation

Har du nån aning om varför hästen blev halt? Inflammationer är ju oftast sekundärt, de kommer från nånting. Passar utrustningen? Hur har hästen tränats?

Hoppas att svullnaden går ner! Är själva svullnaden behandlad med något? :)

Sv: kotledsinflammation

Tack för svar ! Svullnaden skulle försvinna i samband med medicinen sa vet. (dom lindade även). Han trampade snett i hagen var lite för ivrig med att busa med ett sto som gäst bodde hos oss ett tag.

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 575
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 246
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid... 2
Svar
21
· Visningar
2 725
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 472

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk Politik 4
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka