kotring/boots

D

DalaTös

min häst har väldigt lätt för att få sår på benen så han har strykkappor i hagen. nu har han även börjat få balltramp. Vad tycker ni funkar bäst. Kotring eller boots? vilka är för/nackdelarna med dom?
 
Tyvärr har jag ingen erfarenhet av det ena vs det andra men jag vill ju också veta!!!
 
Jag försår inte vitsen med kotringarna, det borde ju skydda mer med boots! :confused: Dom sitter ju fast på samma sätt också, så det borde ju inta vara sågon skillnad för hästen? Jag väntar nog också på svar från någon som provat!
 
jag har kotringar på min nordsvensk, och dom har faktiskt hjälpt. hon är väldigt trång bak och trampar sig själv ibland, men iom att kotringen då finns där så blir det inga sår.

kan inte säga något om boots då jag aldrig har provat det på henne. jag kan inte heller säga att det skulle fungera på någon annan häst, men på min har det hjälpt iaf..
 
Kotringen skyddar bättre än man tror. Polisen använder ofta såna i transporten när det är bråttom ut för de kan även sitta kvar när man börjar rida. Har man en häst som trampar sig tar ringen upp trampet.

Boots kan ju hästen trampa av sig ganska lätt medans kotringen sitter kvar. :)
 

Liknande trådar

Hästvård Häst fick ett ordentligt balltramp för 1.5 vecka sen. Stort sår, men fint, ohalt häst som jobbat på. Varit inne på klinik för annat så...
Svar
17
· Visningar
1 548
Senast: Sirap
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 195
Senast: Oknytt
·
Hästvård En häst har fått svallkött på ett ben. Veterinären tyckte att vi ska "gnugga bort det själva" och att de inte behövde komma ut och skära...
Svar
15
· Visningar
1 753
Senast: Summerwind
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
10 11 12
Svar
233
· Visningar
16 346

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp