Skuggfaxe12

Trådstartare
Vi har två inne katter. Den ena, honan har ett tag nu kräkt ibland. I samband med att man gett någon mat oftast. Men det är ändå inte så himla ofta. Det händer kanske en/två gånger och sedan händer inget på ett tag. Har försökt ge dem kattgräs men de äter inte av det. Ser inte kräkningarna som något egentligt problem för några gånger när hon kräkt har det varit hår som kommit upp och det ska ju ut.
Men är det någon som har varit med om något liknande? :)
 
kan vara hårbollar som stör henne.
prova med att köpa hårboll kontroll och ge henne
slutar hon spy så ser du att det var orsaken.
:confused:
 
De gånger det kommer upp hår är det inte mycket att bry sig om.

Min ena katt gör som din. Dels är han för glupsk, äter för snabbt - dels har han troligen lite, lite känslig mage.

Vi experimenterade lite med olika foder. Nu får han ett som får honom att kräkas mer sällan - men helt har kräkningarna inte upphört.
Vi frågade veterinären nån gång, hon sa att så länge det inte sker särskilt ofta så ska det inte vara nån fara.

mandalaki
 
Kan det vara något i maten din katt inte tål.
Min katt tål inte mat med räkor, spyr om han får det. Lite tråkigt att inte kunna ge honom det han gillar bäst.
 
Mandalaki, Rodham: Har faktiskt märkt att hon helt slutat äta en smak. Kanske det har samband. När hon får den hon tycker om, så händer inget. Så nu får hon bara de hon tycker om.

Jätte bra att få höra andras erfarenheter. :bow:
 
Fisk kan vara lite starkt för kattmagar. I mina tidigare torrfoder har det funnits fiskolja, i det jag har nu finns det inte fiskolja. Och katten kräks mindre men har inte slutat helt. Han får heller ingen annan mat med fisk längre.

mandalaki
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
973
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 153
Senast: Sassy
·
Katthälsa Ok. Två problem: Tuva blir lätt hård i magen och Maggan lös. De äter blötmat (Bozita ren) ett halvt paket om dagen (delat på tre...
Svar
18
· Visningar
1 342
Senast: Tarnin
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
923
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp