Krafft grund

Emuliiaa

Trådstartare
kollade i någon tråd från 2007 där det stog vad en säck krafft grund kostade, men de har säkert höjt nu?
så, ni som använder krafft grund till era hästar, vad går en säck på?
har tänkt att börja med det nämligen.

Sv: Krafft grund

Köpte för 129 för några veckor sedan har jag för mej.

vet inte riktigt vad det kostar här, men tkr ofta man brukar tjäna på att köpa ett foder med högre innehåll och ge mindre av det, än att köpa ett basfoder...

okej.
men min kompis ger 2 eller 3 kilo av krafft grund per dag, och that's it :p
(plus grovfoder då)
medan jag ger typ hur många olika sorters foder somhelst, och det blir rätt dyrt.
t.ex. betfor, pellets, lucern, müsli.

kollade i någon tråd från 2007 där det stog vad en säck krafft grund kostade, men de har säkert höjt nu?
så, ni som använder krafft grund till era hästar, vad går en säck på?
har tänkt att börja med det nämligen.

139kronor på granngården i Södertälje 30/12 2008

svarar till alla:
tack för era svar, hur många kg ger ni av krafft grund till era hästar?
kompletterar ni med något annat utöver grovfodret?

Det bero ju på vad för värden du har på ditt grovfoder och vad du har för häst...
Man kan göra en foderstat på väldigt många olika sätt och komma fram till samma Mj och Smrp mängd...

Jag ger min tjej 1,25 kg grund varje dag, hon får även 2liter betfor och lite olja.

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 134
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 292
Senast: lundsbo
·
Utrustning Hej! Någon som har koll på företag man skulle kunna anlita för att köra en häst från stockholmstrakten till Nederläderna? (Eindhoven)...
Svar
3
· Visningar
260
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
874

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka