Krafft Müssli Blå

Sv: Krafft Müssli Blå

Tycker det är ett bra foder. Dyrt är väl det mesta kraftfoder men mina hästar funkar bra på det, och jag föredrar det framför pellets.

Okej, men vad skulle du anse är ett nödvändigt bra kraftfoder för presterande häst? Funderar också på att ge extra protein. Behöver alla funderingar ni har. Mvh

Börja med en höanalys och räkna på foderstat åt hästen i fråga, välj därefter kraftfoder. Omöjligt att säga annars :)

Precis som Runaway säger så börjar man med en grovfoder analys, sedan utgår man ifrån den när man väljer kraftfoder

Jag har det och det är superbra. Även min kusin som har hästar som rids hårt och tävlas på dem högre klasserna har det, och funkar utmärkt. Så kan inte annat än tänka mig att det är bra för presterande hästar också. Men checka höanalys också för säkerhetens skull :).

Okej, men vad skulle du anse är ett nödvändigt bra kraftfoder för presterande häst? Funderar också på att ge extra protein. Behöver alla funderingar ni har. Mvh

Men om du funderar på att ge extra protein är det ju smartare att leta efter ett annat kraftfoder än müsli blå. Du kan hitta kraftfoder som innehåller mer protein.
Vad du behöver komplettera med beror ju på ditt grovfoder.
// Linda

Ja precis. Och det jag behöver mest är mer protein så musklerna kommer upp sig mer. Problemet är att jag hittar inget tillfredställande protein kraftfoder. Alla kraffts har jag kollat igenom och vill man ha mer protein då får man mer havre i samma säck osv. Sen undrar jag på beskrivningarna, hittade en bra säck men då var det till föl och det är ju inte min :confused:

Det är sånt du inte ska bry dig om, behöver du proteiner så är Lusern ett jättebra alternativ, det fodras med alldeles för mkt kraftfoder i onödan

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 132
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
872
Foder & Strö Försöker räkna på mina foderstater men får inte ihop mineralerna alls. Det märke vi haft innan har varit lite svårt att få tag på så... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
2 911
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 999
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka