Kraffts miner blå!

H

Hanna

Är det någon som vet vad hink och säck kostar med Kraffts Miner blå? Hur många använder miner blå?

Vad mer ingår då i foderstaten till era hästar?

;)

Sv: Kraffts miner blå!

Har inte priset i huvudet, men sk på forumet, jag har en tidigare tråd om kostnaderna på mineraler. Där finns en tabell med flera sorter.
Använder miner blå i pelletsvarianten. Jag ger bara det och hösilage. Behövs inget mer.

MinerBlå innehåller mycket kalcium och passar att använda om man fodrar med stora mängder spannmål som innehåller lite Ca men mycket fosfor (P).

Vi använder MinerGrön, eftersom vårt grovfoder oftast innehåller ganska lite P i förhållande till Ca, och ingen i stallet ger något kraftfoder att tala om.

Själv kommer jag att ge ganska mycket lusern i vinter, och då passar inte ens MinerGrön, utan jag kommer att köpa in MinerVit för egna pengar...:crazy:

passar alltså miner vit om man behöver få upp fosforhalten?

Liknande trådar

Foder & Strö Försöker räkna på mina foderstater men får inte ihop mineralerna alls. Det märke vi haft innan har varit lite svårt att få tag på så... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
2 919
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 134
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
719
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 289
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka