Kraft grund eller "vanligt" kraft foder? Korn, havre, betfor m.m

Sv: Kraft grund eller "vanligt" kraft foder? Korn, havre, betfor m.m

det beror på, har man ett bra hö och krafft har ett passande foder så är det grymt smidigt.. lätt att få tag på också..

gillar man att pyssla själv och har massor av plats kan man ju blanda efter eget tycke..

allt beror på grovfodret och hästen..

Det beror ju helt på hästen, analysen från höet/silaget och vad hästen tycker om, tändernas skick osv. Man får prova sig fram tills man hittar ngt som funkar och sen hålla sig till det

Krafft Grund har ungefär samma näringsinnehåll som vanlig havre, men kostar betydligt mer. Är det värt de extra pengarna, tycker du?

Själv väljer jag pelletterade foder när de har ett näringsinnehåll som avviker från havrens, så att det blir både enklare och billigare att köpa färdigt än att ge havre + en massa andra tillskott.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
892
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 025
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon... 2
Svar
21
· Visningar
2 229
Senast: Efwa
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 954
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈