kraftig svullnad,

V

vickan

ingen värme och svag eller ingen ömhet alls, vad beror det på?
 
Vart sitter svullnaden? Hur stor är den?
ngt utslag kanske eller kanske som ett blåmärke? Kan inte så mkt om sådant här jag skulle tagit ut veterinär men sedan så är jag ju väääääääldigt nojjig med min dam.
Tror att minsta lilla grej är livsfarlig och målar upp hemskheter i fantasin. :D
 
Mitt sto hade precis de symptomen plus ordentlig hälta till och från, efter utredning visade det sig vara en inflamation i höger framknä.
Har du kollat efter sår? Minsta lilla kan göra att benet svullnar.
Lycka Till och jag hoppas att det inte är någonting allvarligt.
 
den är så kraftig så inte benet känns igenom , utan det är nästan "runt". min häst fick så för ett tag sen, gick över på 2 dagar med lindor, visade sig inte mer.. men jag har funderat på varför, och nyligen i stallet var det en annan häst som också blev så, så jag bara funderade på hur det kan ha gått till???!!
 

Liknande trådar

Hästvård Min tvååring har varit svullen i båda kotorna bak i några dagar. Ingen ömhet, hälta, feber och ingen direkt värme att tala om. En...
Svar
1
· Visningar
375
Senast: Freazer
·
Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
774
Senast: Fibusen
·
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
754
Senast: Fazeem
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 181
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp