• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare Haaannnaa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 933
H

Haaannnaa

När jag rider (dock inte så ofta) och när jag badar länge så får jag kramp i foten. Innan kunde jag få kramp när jag tog av mig ridbyxorna. Det kan jag få typ 1 gång på 6 månader. Men vet någon vad detta kan bero på ?

Sv: Kramp

så där får jag också! det gör så fruktansvärt ont! har ingen aning om vad det kan bero på men det uppsår ALLTID när jag badar och simmar länge! men de är väl som sendrag typ! bara att vänja sig vid det när man simmar! haha :crazy:

Jag fick kramp jättelätt ett tag, avhjälpte det med att köpa kalciumtbl. kramperna (framför allt i vaden) försvann!!

Du kan ha kalkbrist, då får man lätt kramp. drick mer mjölk och ät ost.

tack för tipset, jag trodde att det bara var något som hände av ansträngningen. mer mjölk ska jag prova det är ju överhuvudtaget bra för kroppen! hehe
tack så mycket:bump:

det som är vanligast att man har brist på när man har kramp på faktiskt magnesium.. det får man lätt om man tränar mycket.. många på gym osv använder sig av magnesium tabletter för att bli av med sin kramp..

>Testa det är det värt..

ja testa skadar ju inte. kalk och magnesium! snart är jag ett vandrande apotek hehe ;)

Liknande trådar

Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
611
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 222
Senast: NilHe
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 487
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag var idag o provred en massa hästar o står o velar mellan två, hur bestämmer man vilken man ska köpa?😩 Häst 1 är en valack på 3 år... 2
Svar
25
· Visningar
3 984
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Husvagnsrenovering
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Dejting

Hund, Katt, Andra Djur