krångel med uppfödaren

marieka

Trådstartare
Jag har haft pållen sen 98 och fortfarande inte gjort ägarbyte :crazy:
Ska skaffa hästpass men uppf. skriver aldrig på papperna :mad: Hur j-la svårt kan det vara att klutta dit sin signatur?
Jag har tom skickat det med ett frankerat o addressat kuvert, smidigt trodde jag.....
kan jag "hota" med att ägaren står för passet så då kan han gott betala vet. besiktning osv.
Hur ska jag göra för att få fart på gubben?
 
Är det en travare kan du bara hota med att åka till en ATG klinik med hästen, göra en röntgen och då tillfaller räkningen den som står som ägare på pappret :devil:

Annars vet jag inte...
 
Är det ett halvblod tycker jag att du skall ta kontakt med ASVH, dom kan hjälpa dig.

Men visst är det dåligt av uppfödaren. Gör annars som martha sa, då får ju uppfödaren räkningen och får stå för den.

Men tala om att du kommer att göra så innan du åker. Lycka till.
 
det är en travare.
Jag funderar starkt på att följa ditt råd :devil:
Jag börjar tappa tålamodet :mad:
 
Uppfödaren (tillika säljaren) av mitt vblsto gjorde precis samma sak! Det kanske är samma person? Efter 1,5 år fick jag nog (för ett par månader sen) och kontaktade STC och berättade hur det låg till.

Jag fick skicka in kopia på köpekontrakten till STC och sen kontaktade DE fd ägaren/uppf och gav denne två veckor att skriva under och returnera papperna. OM h*n inte hade gjort det hade STC ändå satt mig som ny ägare! Efter nästan exakt två veckor fick jag hem ett papper där det stod jag var reggad som ny ägare sen köpedatumet.

Smidigt och helt okriminellt! Jag skulle rekommendera dig att göra samma sak. Att ta hästen till ATGklinik i uppsåt att säljaren ska åka på räkningen är nog inte helt lagligt? Ring STC snarast istället!
 
Jodå, det förstod JAG också! Men någon annan som läser kanske inte läser så noggrant och gör slag i saken... Jag har själv blivit tipsad om att GÖRA så! Inte bara hota med andra ord.

Det verkar ju inte vara helt ovanligt att det inte görs ägarbyten vid försäljning av vbl travare, vilket jag tycker är hemskt konstigt. I vissa fall har hästen bytt ägare flera gånger under x antal år och ingen av de nya ägarna kanske ens har ett kvitto! Mysko system.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp