Sv: Kraschad dator
Vadå bränna? Jag kommer ju inte till startsidan när jag sätter igång datorn? Hur kan man bränna någonting när skärmen är helt kolsvart och inte visar ett piss?
Sahar gjorde jag!
1. Pa den datorn du sitter vid nu, ga till
http://www.slax.org
2. Brann slax som imagefil (viktigt!) pa CD, kan nog funka om du lagger pa minneskort eller dylikt ocksa. Instruktioner hittar du pa sidan.
3. Satt i CD eller vad du anvander i den kraschade datorn.
4. Om det funkar som pa min sa tar det bara nan minut sen ar slax igang, jag kan surfa, hitta alla gamla filer och radda dom, spela spel, fixa med dokument och annat.
Funkade som sagt kanon pa min. Da och da startar slax om sig pa den har datorn, om jag har for manga fonster/program igang samtidigt. Det ar alltsa inte hela datorn som startar om, bara slax och det gar snabbt. Beror sakert pa att min dator ar gammal och sliten med massa skit i, ska som sagt formatera om och installera om allt men vill vara saker pa att jag inte glomt radda nagot. Stressar alltsa inte med det, eftersom det trots allt funkar sa himla bra sa har. Kan ju gora i princip allt aven om jag inte hittat ratt pa tangentbordet annu

Har hittat &, @, ? och lite annat nu iaf
Lycka till! Hoppas att det funkar lika bra pa din kraschade dator som pa min!
Mvh Cissi