Krav på ström i häststaket med rep?

_Runaway_

Trådstartare
Hörde av en "hästbekant" idag, om att man MÅSTE ha ström i staketet om man stängslar med elrep/band. Om man inte har ström måste det vara något annat, tex. plank, som stoppar hästarna att gå ut. Är det så? har aldrig hört talas om det.

Sv: Krav på ström i häststaket med rep?

Kan i och för sig låta vettigt med tanke på att man kanske kan eliminera de skador hästarna får som tycker att de kan gå rakt igenom staketet, med tanke på risk för att de trasslar on sig, skär sig på ståltrådarna i och så. Men jag har aldrig hört om den lagen.

Det har jag oxå hört av en djurskyddsinspektör. Men inte hittat fakta om det!

Jag ska ta och kolla i min pärm jag fick vid en kurs i hästlörkortet. Står en hel del där. Ska bara hitta pärmen. Har inget minne av att jag läst något sånt där men jag kan ju ha missat. Ingen annan som vet?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 136
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 971
Senast: Lhas
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 804
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 979
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka