Bukefalos 28 år!

Kris på regeringskansliet?

För mig är det helt obegripligt att man inte säger upp sig och går och drar något gammalt över sig, när man gång på gång lyckas sätta myndigheter i klistret på olika sätt. Jag hade skämts ögonen ur mig redan för ett par tre myndigheter sedan, sagt upp mig och gömt mig i en koja i skogen....
 
Han har ju alltid varit anställd för att omorganisera. Antagligen ett jobb som innebär hat och det har han väl fått betalt för. Jag tyckte han skötte MSB bra, mycket bättre än förra GD:n, iaf utåt sätt.
O sen tror jag, utan att veta, om han har kontrakt till 2022 så måste han väl göra något för lönen?
 
Han har ju alltid varit anställd för att omorganisera. Antagligen ett jobb som innebär hat och det har han väl fått betalt för. Jag tyckte han skötte MSB bra, mycket bättre än förra GD:n, iaf utåt sätt.
O sen tror jag, utan att veta, om han har kontrakt till 2022 så måste han väl göra något för lönen?
Jag håller med! Han levererar det han lovar. Han fick självmordsuppdraget att omorganisera polisen och gjorde just det med bra resultat. Sen var han illa omtyckt i myndigheten generellt, men det var ju mest för att poliserna inte ville bli en myndighet. Inte för att han gjorde ett dåligt jobb. På FK var det många som uppskattade det han gjorde där. Dvs bra förändringar som la grunden till en effektivare myndighet. Och nu senast kan ingen med gott samvete säga att han gjort ett dåligt jobb. Han slutade för att han klantat sig på andra sätt. Men han verkar ju uppenbarligen klara av att leverera resultat även om han inte vinner några popularitetstävlingar.
 
Ny-(gammal) generaldirektör som generaldirektör för krishantering på Regeringskansliet.

Kommer månne någon regeringskris att utlösas eller hanteras - eller både och?

Fler frågor än svar.
Sen blir han inte generaldirektör, heller inte samordnare. Det finns redan. Han ska se över författningsberedskapen.
 
Håller med, på de flesta myndigheterna har han placerats för att förändra verksamheten vilket gjort att han blivit hatad av många anställda men han är effektiv och flyttar sedan vidare. Jag tror inte att om han är så inkompetent som det utmålas att han får nya förordnande. Personligen är han något av en buffel verkar det som, men tittar man på FK, MIG, Polisen osv är de faktiskt ofta mer effektiva med nya arbetssätt och organisation efter att han lämnat.

Visst är det viktigt att ha förtroende för en GD men att vara omtyckt ingår inte i anställningsvillkoren. På stora och tungrodda myndigheter finns det ofta en struktur som personalen inte vill förändra av många skäl. Att komma in som ny och vända allt upp och ner gör dig inte omtyckt och skapar ibland, ofta, osäkerhet och ilska bland personalen.
 
Jag håller med! Han levererar det han lovar. Han fick självmordsuppdraget att omorganisera polisen och gjorde just det med bra resultat. Sen var han illa omtyckt i myndigheten generellt, men det var ju mest för att poliserna inte ville bli en myndighet. Inte för att han gjorde ett dåligt jobb. På FK var det många som uppskattade det han gjorde där. Dvs bra förändringar som la grunden till en effektivare myndighet. Och nu senast kan ingen med gott samvete säga att han gjort ett dåligt jobb. Han slutade för att han klantat sig på andra sätt. Men han verkar ju uppenbarligen klara av att leverera resultat även om han inte vinner några popularitetstävlingar.

Håller med, på de flesta myndigheterna har han placerats för att förändra verksamheten vilket gjort att han blivit hatad av många anställda men han är effektiv och flyttar sedan vidare. Jag tror inte att om han är så inkompetent som det utmålas att han får nya förordnande. Personligen är han något av en buffel verkar det som, men tittar man på FK, MIG, Polisen osv är de faktiskt ofta mer effektiva med nya arbetssätt och organisation efter att han lämnat.

Visst är det viktigt att ha förtroende för en GD men att vara omtyckt ingår inte i anställningsvillkoren. På stora och tungrodda myndigheter finns det ofta en struktur som personalen inte vill förändra av många skäl. Att komma in som ny och vända allt upp och ner gör dig inte omtyckt och skapar ibland, ofta, osäkerhet och ilska bland personalen.
Fast att vara en bra ledare innebär att man får med sig sina medarbetare i förändringar, och att man arbetar mot ett gemensamt mål, tänker jag. Det är väl det som jag ser som den största utmaningen med att vara chef, att få alla att VILJA arbeta på ett visst sätt.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
798
Hemmet Vi vill sätta upp ett glasräcke på balkongen istället för nuvarande trästaket. Mailade kommunen för att fråga om det behövs bygglov och...
Svar
10
· Visningar
436
Senast: Catsu
·
Kropp & Själ Det här dyker upp med jämna mellanrum på forumet. Vi är flera som har eller har haft fobier, både vanliga och ovanliga. Så, har du en...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
9 737
Senast: Enya
·
Katthälsa Hej! VI köpte oss en main coon med stamtavla utan anmärkningar på besiktningen. Han började halta för en månad sedan och är nu...
Svar
7
· Visningar
363
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp