Kris! Virusprogrammet har haffat Spotify!

honung

Trådstartare
Min dotter är förtvivlad, hennes Norton 360 säger att Spotify är en trojansk häst!

Nu har jag suttit och försökt reda ut detta, och kommit fram till att symatec och med det norton alltså - har krockat på något sätt och att det är MÄNGDER med lika förtvivlade spotify-addict runt om i världen just nu som sliter sitt hår. Det står på symantecs sida att de skickat ut en fix via 'pulse' men när vi kör live updaten så hamnar iaf spotify i karantänen som trojan trots det.

Någon som har någon bra lösning, eller vet mer liksom?

Sv: Kris! Virusprogrammet har haffat Spotify!

vänta ett dygn..jag och måånga andra råkade ut för samma sak förra veckan fasy då var det AVg hos oss som spökade -de fixade det på ett dygn

det där upptäckte jag imorse. Kunde inte öppna programmet, testade avinstallera och ladda hem igen men det ville sig inte. Kom upp meddelanden om att det var nåt trojan-virus för mig också. Trodde det var den verson jag laddat ner som det var fel på, men det verkar visst ha drabbat de flesta. Men hoppas det går till sig.

Exakt så gjorde jag också, alltså avinstallerade spotify och testade att ladda ner men det gick inte. Måste man ha en ny såndär inbjudan nu då om man ska ladda ner det igen? Om det ens går att ladda ner igen..

vänta ett dygn..jag och måånga andra råkade ut för samma sak förra veckan fasy då var det AVg hos oss som spökade -de fixade det på ett dygn

det där upptäckte jag imorse. Kunde inte öppna programmet, testade avinstallera och ladda hem igen men det ville sig inte. Kom upp meddelanden om att det var nåt trojan-virus för mig också. Trodde det var den verson jag laddat ner som det var fel på, men det verkar visst ha drabbat de flesta. Men hoppas det går till sig.

Ja, det är väl kanske så...att det bara är at vänta ut. Men vad sjutton är det för dunderblunder virusprogrammakarna gör eftersom de flaggar ett friskt välanvänt program som trojan?

Exakt så gjorde jag också, alltså avinstallerade spotify och testade att ladda ner men det gick inte. Måste man ha en ny såndär inbjudan nu då om man ska ladda ner det igen? Om det ens går att ladda ner igen..

Har du bara användarnamn och lösen så ska det väl inte vara några problem?
Såg att mängder människor hade gjort samma som du, trots att det inte hjälpte. Det är då man kanske lär sig läsa helpen innan man avinstallerar? ;)

Okej så skönt, då hoppas jag bara på att det ska gå att ladda ner igen så småningom.

De har inte möjlighet att kolla att alla program funkar, och ibland när de fixar så att ett nytt virus/trojan/mask hittas, så finns liknande saker i "riktiga" program. Har hänt mig ett flertal gånger.

Miloni: http://www.spotify.com/download/

PS. Det ska funka nu. DS.

Fast Spotify är ett så stort program, så jag tycker det är märkligt att det skulle behöva tas för att vara ett virus. Det är jämförbart med om symantecs programvara skulle anse firefox eller photoshop vara trojan typ. :mad: ;)

Funkar nu? Nä, inte på dotterns dator...måste Spotify ominstalleras alltså då?

Igår läste jag flera gånger att det skulle vara klart och att det skulle funka efter den där 'pulse-uppdateringen' men trots det funkade det ju inte vare sig här eller för andra som fortsatte skriva på spotify-supportforumet?

kl

Jaha, nu lyckades vi veva igång spotifyprogrammet, men då ställer det sig i offline-mode och inte lyckas vi få det online igen. :(
Nu avinstallerar vi och ominstallerar.

Det funkade inte trots ominstallation, men efter inställningsjox i nortons brandvägg funkar spotify igen! :banana:

Nu ska vi kavla upp ärmarna och försöka få igång voddler också. :mad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka