Kritik/kommentarer + färgbestämning!

B

Brutal

Jag har en huskatt som jag tänkte beställa ett huskattbevis åt från SVERAK, efter att jag ID-märkt honom och blivit medlem i en klubb. Dock behöver jag hjälp att färgbestämma honom! Vilken färg/mönster har han och vilken EMS-kod är det?
Jag tänker skaffa huskattbeviset bland annat eftersom det vore roligt att ställa ut honom, då jag tycker han är himla fin. Jag vet inte om jag är väldigt partisk eller hur det är. Och hur är konkurrensen bland huskatterna på utställningarna? Jag vill gärna ha kommentarer om vad ni tycker om honom, för mig är han självklart vackrast :love:
Ser det ut att vara nå raskatter i honom?

dsc00550_156503592.jpg


dsc00551_156503440.jpg


dsc00552_156503289.jpg


dsc00540_156503674.jpg


dsc00556_158023684.jpg
 
Sv: Kritik/kommentarer + färgbestämning!

På min lilla telefon ser han ut att vara rödsilvertigré, EMS-kod 'ds 23'. Det är i det närmaste omöjligt att se ev raskattinblandning, katter är relativt lika så med några undantag.
 
Senast ändrad:
Sv: Kritik/kommentarer + färgbestämning!

På min lilla telefon ser han ut att vara rödsilvertigré, EMS-kod 'ds 23'. Det är i det närmaste omöjligt att se ev raskattinblandning, katter är relativt lika så med några undantag.

Tack så mycket! Det kan säkert stämma! Får väl se vad de andra svarar.
 
Sv: Kritik/kommentarer + färgbestämning!

Lättast är att du kontakta en domare alternativt någon på din lokala kattklubb som kan hjälpa dig färgbestämma katten.

Nu är det inte så viktigt eftersom huskatter endast tävlar i grupperna långhåriga och korthåriga.:cool:
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

D
Övr. Hund Tänkte i dag att min lilla tös måste ha vuxit en hel del på sisstonde, så jag tog lite foton med mobilen för att jämföra med biderna...
Svar
15
· Visningar
1 247
Senast: GDlover
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp