Kritpulver och titanvitt?

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Pazuzu
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 3 585
Sv: Kritpulver och titanvitt?

Om det inte finns hos en vanlig färghandel så ska en byggnadsvårdsbutik definitivt ha det hemma.

Då ska jag testa färghandeln.:) Hoppas de har, för någon byggnadsvårdsbutik är jag osäker på om det finns här i trakterna.

Nä, inget sånt (fast kanske bra att lägga på minnet om man någon gång måste göra det;)). Det är så att en del fogmassa har ramlat ur mellan kaklen på mina kakelugnar, och jag läste i en bok om kakelugnsrestaurering att man ska använda kritpulver och titanvitt för att tillverka sin egen fogmassa lämpligt till kakelugnar. Dock endast titanvitt till vita kakelugnar, har man en färgad historia fick man tydligen experimentera med andra färgämnen.;)

Liknande trådar

IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
998
Senast: Mirre
·
Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas... 2
Svar
23
· Visningar
1 290
Senast: NilHe
·
Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 853
Senast: SaraXX
·
Hemmet Vart tvungen att köpa ny kaffebryggare med kort varsel då den gamla gick sönder. Valet föll på en Wilfa då den hade ett par saker jag... 2
Svar
27
· Visningar
881
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka