Bukefalos 28 år!

Kroppen efter abort..

OutOfService

Trådstartare
Ja eftersom jag nojjar och överanalyserar allting och fortfarande får panik och ångest över mitt beslut.. så har jag nu börjat fundera på vad kroppen behöver för återhämtning?

Tänker då på att jag började med minipiller samma dag som aborten gjordes(första försöket) efter att läkaren sagt detta. Men det gör ju att jag inte haft någon riktig mens efter aborten, utan några småblödningar här och där, enbart en gång jag behövt använda annat än trosskydd och då bara i knappt 2 dagar.

Läkaren/sjukhuset gav mig ju inget förtroende så därför är jag inte säker på läkarens ordination här heller. Är det någon som vet om kroppen behöver få en riktig mens? Eller är det bara mitt psyke som spelar mig spratt och vill veta om allt fortfarande funkar?
 
Sv: Kroppen efter abort..

Det är inget konstigt med en lite rubbad cykel efter abort och påbörjad hormonkur.
 
Sv: Kroppen efter abort..

Nej att det inte är konstigt är inte frågan :) Men minipiller äter man ju hela tiden utan uppehåll och får vanligtvis då inte mens, så min fråga är ju om kroppen skulle behöva en "riktig" mens, att jag alltså skulle göra uppehåll med minipillrena ett tag.
 
Sv: Kroppen efter abort..

Nej det behöver den inte, jag satte in hormonspiral efter mitt andra barn, och ingen mens.
Tog ut den för sambon stack sej, började med minipiller, några veckor senare var jag gravid!

Lite kul när läkaren inför undersökning hur långt gången jag var, frågade när min senaste mens var. Och jag svarar " någon gång i mars...2009"
 
Sv: Kroppen efter abort..

Nej. Kroppen har inget behov av att ha mens. Inte efter en abort heller. Det är ur säkerhetssynpunkt man ordinerar att börja direkt. Cyklerna har inte riktigt kommit igång ännu och man riskerar inte att bli gravid på nytt.
Psykiskt kan det ta ett tag innan du är återställd.
Det kan vara jobbigt, men försök prata om det då.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 924
Senast: Trott
·
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 542
Senast: Lingon
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 550
Senast: Fiorano
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 190
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp