Kroppsångest inför spa

Zpunk

Trådstartare
TW om övervikt och känslor kring det.

Jag ska på spa om två veckor med en möhippa och jag har sån ångest över det att jag vill gråta. Hippan är för en gammal barndomsvän till mig som älskar spa och allt som hör till så det var en ganska självklar aktivitet. Men jag vill INTE behöva visa mig bland folk i badkläder. Jag slutade liksom med det för 10 år sen när det blev för jobbigt. Har precis börjar klara att visa mig i cykelbyxor som går ner till knäna när jag tränar.

Har kämpat mot tanken att svälta de senaste veckorna för att försöka få det mindre jobbigt men har hållt mig någorlunda bra till kostplanen ändå. Men jag känner mig så himla fet och ful bara.

Till saken hör att jag är en av tre tärnor så känner inte att jag kan hoppa av heller. Hur mycket kläder kan man ha på sig på ett spa utan att det ser alltför konstigt ut?
 
TW om övervikt och känslor kring det.

Jag ska på spa om två veckor med en möhippa och jag har sån ångest över det att jag vill gråta. Hippan är för en gammal barndomsvän till mig som älskar spa och allt som hör till så det var en ganska självklar aktivitet. Men jag vill INTE behöva visa mig bland folk i badkläder. Jag slutade liksom med det för 10 år sen när det blev för jobbigt. Har precis börjar klara att visa mig i cykelbyxor som går ner till knäna när jag tränar.

Har kämpat mot tanken att svälta de senaste veckorna för att försöka få det mindre jobbigt men har hållt mig någorlunda bra till kostplanen ändå. Men jag känner mig så himla fet och ful bara.

Till saken hör att jag är en av tre tärnor så känner inte att jag kan hoppa av heller. Hur mycket kläder kan man ha på sig på ett spa utan att det ser alltför konstigt ut?
Sist jag var och provade badkläder så fanns det ganska många som var mer åt klänning hållet eller topp med volang och kjol. Är det någon som kommenterar så kan du ju bara svara att du vill ha badkläder som också skyddar mycket mot solen. Det viktigaste är att du känner dig bekväm :heart
 
TW om övervikt och känslor kring det.

Jag ska på spa om två veckor med en möhippa och jag har sån ångest över det att jag vill gråta. Hippan är för en gammal barndomsvän till mig som älskar spa och allt som hör till så det var en ganska självklar aktivitet. Men jag vill INTE behöva visa mig bland folk i badkläder. Jag slutade liksom med det för 10 år sen när det blev för jobbigt. Har precis börjar klara att visa mig i cykelbyxor som går ner till knäna när jag tränar.

Har kämpat mot tanken att svälta de senaste veckorna för att försöka få det mindre jobbigt men har hållt mig någorlunda bra till kostplanen ändå. Men jag känner mig så himla fet och ful bara.

Till saken hör att jag är en av tre tärnor så känner inte att jag kan hoppa av heller. Hur mycket kläder kan man ha på sig på ett spa utan att det ser alltför konstigt ut?
Tänker att en golvlång kimono skulle fungera utmärkt på spa.
 
Badklänning, lite längre bikinitrosa och nån tunnare typ kimono?

Screenshot_20230624_181444_Chrome.jpg
 
TW om övervikt och känslor kring det.

Jag ska på spa om två veckor med en möhippa och jag har sån ångest över det att jag vill gråta. Hippan är för en gammal barndomsvän till mig som älskar spa och allt som hör till så det var en ganska självklar aktivitet. Men jag vill INTE behöva visa mig bland folk i badkläder. Jag slutade liksom med det för 10 år sen när det blev för jobbigt. Har precis börjar klara att visa mig i cykelbyxor som går ner till knäna när jag tränar.

Har kämpat mot tanken att svälta de senaste veckorna för att försöka få det mindre jobbigt men har hållt mig någorlunda bra till kostplanen ändå. Men jag känner mig så himla fet och ful bara.

Till saken hör att jag är en av tre tärnor så känner inte att jag kan hoppa av heller. Hur mycket kläder kan man ha på sig på ett spa utan att det ser alltför konstigt ut?


På alla spa jag varit på har det ingått lån av badrock och handduk. Om du vet vilket ni ska på kan du ju kolla hemsidan brukar stå där. Enda gången jag tagit av mig badrocken har varit i när jag ska bada och basta. I bastun kan man svepa handduken om sig.
 
De spa jag varit på; Varberg o Yasuragi utanför Sthlm så ingår ”morgonrocken”. Den är mer ett krav att man ska ha på sig. ”Alla ska vara lika för varandra”. Under brukar jag ha bikini el baddräkt. Ett flertal har jag sett haft baddräktsklänningar som de badat i.
 
Har precis börjar klara att visa mig i cykelbyxor som går ner till knäna när jag tränar.
Kollade på HMs hemsida bara häromveckan och noterade att det verkade finnas typ cykelbyxor bland kategorin för badkläder, kan det vara något som får dig mer bekväm?

Du har mina fulla sympatier btw, jag tycker inte alls om att visa mig i badkläder etc. offentligt och kämpar med tanken på att övervinna det eftersom att jag trots allt älskar att bada (vilket jag inte gjort sedan 2016).
 
Det finns ju också rätt många varianter av ”cover ups”, tunna strandklänningar/skjortor osv som är tänkta att ha över badkläderna. utöver badrockarna man brukar få. Tänker att man enkelt kan sitta med nån sån tunn klänning på poolkanten med benen i vattnet, eller chilla ”ovan vatten” utan att det ser märkligt ut och ändå mer påklätt.

Jag har nästan allltid shorts av modell typ som finns för herr när jag badar bland folk jag inte är helt bekväm med. Då känner jag mig mer bekväm. Finns ju även typ tankinis där toppen är som ett linne om det är jobbigt att visa magen. Jag har också kört baddräkt med badshorts utanpå.
 
Jag googlade på heltäckande baddräkt/ bikini och fick rätt många olika förslag. Alltifrån långa byxor och tröjor till mer täckande shortstrosor och toppar.
Nu skriver många att det är badrock som gäller på spa, men annars har jag oftast en strandtunika på mig.
Jag rekommenderar att se om du kan hitta en täckande bikini snarare än baddräkt, drt gör det 1000 gånger lättare att gå på toa.

Sen tycker jag inte det är konstigt alls om du kommer i "surfar shorts" som går nedanför knäna och ett linne.
 
Badar man verkligen så mycket när man är på spa tänker jag? Jag föreställer mig mest människor i badrock som rör sig mellan olika behandlingar och ibland kanske hamnar i bastu. :)
Oavsett har det kommit många fina förslag, jag hade också varit obekväm och förmodligen valt något i stil med linne och shorts och badrock, eller min batwing-tunika.
 
Badar man verkligen så mycket när man är på spa tänker jag? Jag föreställer mig mest människor i badrock som rör sig mellan olika behandlingar och ibland kanske hamnar i bastu. :)
Oavsett har det kommit många fina förslag, jag hade också varit obekväm och förmodligen valt något i stil med linne och shorts och badrock, eller min batwing-tunika.
Jag har aldrig varit på ett regelrätt spa, men dem som pratar om det, då låter snarare som om de sitter i en pool med en drink än att de gör behandlingar. 😅
 
Badar man verkligen så mycket när man är på spa tänker jag? Jag föreställer mig mest människor i badrock som rör sig mellan olika behandlingar och ibland kanske hamnar i bastu. :)
Oavsett har det kommit många fina förslag, jag hade också varit obekväm och förmodligen valt något i stil med linne och shorts och badrock, eller min batwing-tunika.
Jag tänkte samma sak! När jag varit på spa brukar jag hänga i någon skön solstol/solsäng och dricka något gott. Då är alltid badrocken på. Enda gången den åker av är när jag badar lite pliktskyldigt men det kan jag lika gärna skippa 😊
 
Jag har aldrig varit på ett regelrätt spa, men dem som pratar om det, då låter snarare som om de sitter i en pool med en drink än att de gör behandlingar. 😅
Jaha! Jag har typ bara varit på ett enda spa och den enda "poolen" de hade var ett hot tub, resten var behandlingsrum och relaxavdelningar där man satt i stol och drack drinkar... eller gurkvatten. :)
Det spa vi har på hotellet har endast behandlingsrum för massager och varma stenar och grejer... och relax där man sitter i morgonrock och relaxar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp