K
krigarinna
Finns det någon som kan ge mig tips på att få bättre kroppskontroll och balans? Trots att jag ridit i flera år så har min kropp fått allt mer egen "vilja" som påverkar hela min ridning. Jag spänner mig omedvetet oavsett vad jag gör. Sitter jag på en stol, så kan jag inom några minuter upptäcka att jag är spänd som en stålfjäder. Likaså med ridningen. Om jag sitter avslappnad då jag tränar att rida barbacka så upptäcker jag att jag spänt upp mig. Jag är inte de minsta orolig för att ramla av då jag ramlat av så många gånger. Jag tycker inte ens sånt gör ont. (även om jag ramlat på stenar)
Så, varför sjutton spänner jag mig? :S Och finns det någon träningsform som hjälper mig återfå min balans och kroppskontroll?
Iof är man ju en person som inte riktigt kan få ro i nåt. Löptränar ett par gånger i veckan, styrketränar varje dag och är allmänt aktiv hela tiden. Kan det påverka min avslappning på nåt sätt?
väldigt tacksam för svar, för snart rider jag som en nybörjare. :I
Så, varför sjutton spänner jag mig? :S Och finns det någon träningsform som hjälper mig återfå min balans och kroppskontroll?
Iof är man ju en person som inte riktigt kan få ro i nåt. Löptränar ett par gånger i veckan, styrketränar varje dag och är allmänt aktiv hela tiden. Kan det påverka min avslappning på nåt sätt?
väldigt tacksam för svar, för snart rider jag som en nybörjare. :I