krossade rygg kotor...

LadySara

Trådstartare
nån som har nån erfarenhet av hur pass bra en häst med 2 krossade ryggkotor å en med en spricka i kan bli?? nån som haft /har häst msom varit med om de??

inte en aning, men jag kan tänka mig att det inte är så bra direkt och att läkeprocessen är lång

Det beror väl på VAD på ryggkotan som är krossat?!

Om ryggmärgen är skadad lär ju hästen vara förlamad så...

Om det dock är ett tornutskott i manken så gör det ju inte särskilt mycket.

En kamrat till mig hade en häst med krossade utskott på manken. Den var alltid halt någonstans utan att man ku´nde sätta fingret på varför. De fick speciall beställa en sadel då manken "lagt" sig på ena sidan. Efter ett par år så dömdes hästen ut. Efter olyckan med manken blev den aldrig bra ridmässigt igen. :(

vet inte vilka av kotorna som är krossade.. en häst har juh några stycken... är en kompis till mig vars häst har sprängt en bom i en transport med ryggen så de är antagligen nåra kotor imitten...

Liknande trådar

Hästvård Någon som har erfarenhet av UV-benskydd till häst och kan rekommendera? Jag har en häst med höga vita strumpor som lätt blir solbränd...
Svar
5
· Visningar
438
Senast: hamilton1
·
Hästvård En del av er har följt min tråd om muskeskador, detvsom då visade sog vara annat än muskelskada. För den som vill ha hela bakgrunden...
Svar
9
· Visningar
468
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 320
Senast: MayGrace
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 266
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31