krossat foder

1_2_3

Trådstartare
fodrar med krossad korn o havre nu + betfor, vit o mineral.
men det krossade blir väldigt lätt damigt och närings-hållbarheten är inte så lång, så har ni något förslag vad för fodersort jag kan byta till?
 
Men krossa bara så mycket som används på 1-2 veckor då.
 
Näringsinnehållet är densamma även om du krossar, det är den hygiensiska kvaliteen som försämras...fodret kan tex härskna om det står krossat alltför länge. Men näringen försämras inte.
 
men jag har ingen möjlighet att krossa själv, känner inte ens någon som har sådan kross.
så jag köper mitt på svenskafoder..
och hon äter inte ens en säck i månaden. blir väldigt dammigt.
 
försök hitta en billig krossmaskin. då kan du krossa kornet samma dag som du ger=)
 
Även om det står lite längre så e det som mynta skriver, ingen näring som försvinner. Man måste dock se till så fodret inte blir fuktigt osv. Dammigt blir det väl inte om du sluter säcken ordentligt eller lägger fodret i en tunna med lock. Att det ryker om krossat foder är en annan sak. Det för det just för att det e krosset som ryker, inte för att det e dammigt. Det e bara att ta lite vatten på.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Mitt sto har nu börjat ridas mycket mer än tidigare, o från att ha varit i normal hull i gräns till lite rund börjar hon se...
2
Svar
22
· Visningar
2 267
Senast: Blyger
·
Katthälsa Hej! Jag ger idag RC Veterinary Urinary S/O Moderate Calorie till mina två katter. Min svarta katt har haft urinsten för flera år sen...
Svar
0
· Visningar
607
Senast: Nikan
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 043
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varulvslekarnas anmälningstråd
  • Vi som letar hus
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp