Krubbitarrem

Javisst finns det alla varianter.

Min var som din, hade det i alla år och jag undrar om inte typ tarmluddet eller viktiga saker i mjölken inte kom med då han avvandes vid 6 månaders ålder (inte jag som gjorde). Tror inte jag någonsin hade kunnat göra något åt saken.
Ibland går det bara inte.

Nu var han ju fjording så fri tillgång gick ju inte men även under tider som det fanns lite gräs att pilla med fastnade han i perioder.
Min häst såldes på fölauktion till ett land långt borta och jag misstänker att hon avvandes tidigt - men det är bara spekulation såklart.
 
Har du ens tänkt tanken på att folk kan ställa frågor av ren nyfikenhet? 🤫

Om du undrar hur något funkar så kommer folk tolka funka på olika sätt.
Om du vill ha ren information får du vara mer konkret.

Hindrar krubbitarem av modell xx hästen från att krubbita även om den verkligen vill? Kanske var vad du undrade.

Många tolkar nog ordet funka som att det ska funka för hästen i ett större perspektiv.

Om frågan ställs av nyfikenhet kan man ju lyssna nyfiket på svaret.
 
Frågan är vad man gör åt det. I vissa situationer kan det ju vara väldigt farligt både för hästen själv och resten av flocken. Jag blev väckt av telefonen mitt i natten och fick höra att hela flocken var på rymmen. Inklusive min 28-åring. De var ute efter efter en nedkrubbad, vält stolpe. Den krubbande hästen skulle knappast må bättre av att stå ensam.
 
Om du undrar hur något funkar så kommer folk tolka funka på olika sätt.
Om du vill ha ren information får du vara mer konkret.

Hindrar krubbitarem av modell xx hästen från att krubbita även om den verkligen vill? Kanske var vad du undrade.

Många tolkar nog ordet funka som att det ska funka för hästen i ett större perspektiv.

Om frågan ställs av nyfikenhet kan man ju lyssna nyfiket på svaret.
Det var ju det jag frågade, om de funkar? Så simpel var faktiskt frågan.
 
Frågan är vad man gör åt det. I vissa situationer kan det ju vara väldigt farligt både för hästen själv och resten av flocken. Jag blev väckt av telefonen mitt i natten och fick höra att hela flocken var på rymmen. Inklusive min 28-åring. De var ute efter efter en nedkrubbad, vält stolpe. Den krubbande hästen skulle knappast må bättre av att stå ensam.

Högre stolpar eller sätt isolatoren till eltråden på toppen av stolpen istället för på sidan
 

Liknande trådar

Hästvård Har sett konstiga fläckar på hals och bakom öron på ett par av våra hästar. Som en äggsamling??:confused: 😶men det är som hårda smulor...
Svar
13
· Visningar
1 174
Senast: Livi
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 965
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 474
Senast: Sirap
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp