Krympa ridskjorta?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare zykk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 803
Z

zykk

Köpte en tävlingsskjorta från jacson på granngården. Det var rea o fanns endast en strl kvar, som jag tog fast det eg var en strl större än vad jag har.
När jag sen provade skjortan så var den rätt stor :( . Skulle det kunna funka att tvätta den på hög värme. Det är bomullstyg. Hur varmt kan man ta isf?

Sv: Krympa ridskjorta?

Om det inte är dålig kvalité på tyget så krymper det inte särskilt mycket. Jag tror det finns en regel om att det måste stå tydligt i plagget om det krymper mer än 4%.
Det är bättre att sy in den.

Tvätta normalt och torktumla så kanske den krymper lite, men det bästa är ju att sy in den. Brukar vara ganska enkla sömmar på en skjorta, men det beror ju på hur den är för stor.

Den är stor överallt :) Det var därför jag tyckte det verkade enklare att krympa den... Men jag får väl be nån kolla på det

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 442
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 680
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 011
Senast: Calmiche
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 375
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka