kul att inget funkar

Messy

Trådstartare
DAMN....
min häst har så satans ont i ryggen när man trycker.....
hon har haft kiropraktor, gått på butta, vilat, orudis-kur... men nä...
å veterinären sa att det sitter i musklerna... men va fan...
kan det ge med sig nåååån gång... å massören har typ brutit tummen eller vad det va... YES...


förslag?
 
Sv: kul att inget funkar

Messy skrev:
DAMN....
min häst har så satans ont i ryggen när man trycker.....
hon har haft kiropraktor, gått på butta, vilat, orudis-kur... men nä...
å veterinären sa att det sitter i musklerna... men va fan...
kan det ge med sig nåååån gång... å massören har typ brutit tummen eller vad det va... YES...


förslag?

Vad för veterinär har kollat på henne? (klinik eller hemmavet?)'

Är böjprov gjort?

Hur rör sig hästen rakt fram och vid longering?

Är ryggen röntgad?

Om du 'bara' kollat hemma och/eller hästen inte är böjd skulle jag ta den till klinik för utredning. Ryggproblem kan gärna komma av bakbenshältor/bakbensbesvär, speciellt höga sådana. Sen kan de få bakbensbesvär av ryggproblem med (även om motsatsen är vanligare)
 
Sv: kul att inget funkar

Byta veterinär? Anlita en Equiterapeut? Sadeln kollad? Hovslagaren?
 
Sv: kul att inget funkar

Om veterinären ordinerade butta antar jag att ni kommit fram till att det är en muskelinflammation. Hur länge sen, har den fått läka ut ordentligt?

Har du uteslutit kissing spines, ledproblem i bakben, allt som har med träningen och ryttaren att göra?

Om din massör gjort sig illa, kolla här: http://www.hastmassage.com efter någon annan som är diplomerad, eller fråga din massör om hon kan rekommedera en kollega.

mvh
Lejonelle
 

Liknande trådar

Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 138
Senast: Lyxzen
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
5 878
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Mitt sto har blivit halt på vänster bak efter ett ihopsläpp. Vi åkte in till klinik och gjorde en hält utredning. Reagera lite på högt...
Svar
6
· Visningar
2 670
Senast: Jiovedi
·
Hundhälsa Hjälp och råd! Lång text! Jag har en 5 årig tik som är sjuk men vi hittat inte varför. Allt började för ca 9 månader sedan då hon...
2
Svar
27
· Visningar
3 510
Senast: Sampi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp