Kul budgetdag för 2-åring i Stockholm på söndag?

inverterad

Trådstartare
Tydligen är det nu för många år sen jag flyttade från Stockholm, eller så har jag helt förlorat min fantasi. Vi mellanlandar i Stockholm lördag-söndag på väg till sommarstugan på Seskarö, och skulle vilja hitta på nåt kul med vår 2-åring som är lite mer utarbetat än hitta en lekpark och äta glass. Men vad? Skansen har vi redan förkastat, då hon fortfarande är lite för liten för att uppskatta hela parken - Lill-Skansen hade varit perfekt, men jag är lite för snål för att betala 400 spänn för oss vuxna så att hon ska få klappa på en get och åka ett varv ponnyridning.

Har ni några tips? Alltså, barnvänligt för små barn, budget, och helst inte för krångligt att åka kommunalt från Kista.
 
Tydligen är det nu för många år sen jag flyttade från Stockholm, eller så har jag helt förlorat min fantasi. Vi mellanlandar i Stockholm lördag-söndag på väg till sommarstugan på Seskarö, och skulle vilja hitta på nåt kul med vår 2-åring som är lite mer utarbetat än hitta en lekpark och äta glass. Men vad? Skansen har vi redan förkastat, då hon fortfarande är lite för liten för att uppskatta hela parken - Lill-Skansen hade varit perfekt, men jag är lite för snål för att betala 400 spänn för oss vuxna så att hon ska få klappa på en get och åka ett varv ponnyridning.

Har ni några tips? Alltså, barnvänligt för små barn, budget, och helst inte för krångligt att åka kommunalt från Kista.

Två år är en klurig ålder, tycker jag - hon skulle ju förmodligen vara helnöjd med just lekpark + glass :D (mina har varit det i den åldern i alla fall!)

Torekällberget är bättre än Skansen med små barn tycker jag, men det ligger inte bra till från Kista :p (Södertälje...)

Det finns ju en rad museer med gratis inträde, om man vill vara inomhus. Polismuseet är inte gratis men billigt och har en fin barndel med en riktig polisbil + polismotorcykel att provsitta/leka i och så har de en tillhörande lekpark utanför. Jag skulle dock sätta 3-6 år som bästa besöksåldern.
 
Tydligen är det nu för många år sen jag flyttade från Stockholm, eller så har jag helt förlorat min fantasi. Vi mellanlandar i Stockholm lördag-söndag på väg till sommarstugan på Seskarö, och skulle vilja hitta på nåt kul med vår 2-åring som är lite mer utarbetat än hitta en lekpark och äta glass. Men vad? Skansen har vi redan förkastat, då hon fortfarande är lite för liten för att uppskatta hela parken - Lill-Skansen hade varit perfekt, men jag är lite för snål för att betala 400 spänn för oss vuxna så att hon ska få klappa på en get och åka ett varv ponnyridning.

Har ni några tips? Alltså, barnvänligt för små barn, budget, och helst inte för krångligt att åka kommunalt från Kista.

Aspuddens 4H-gård med tillhörande plaskpool?
Finns gott om bra matställen för matroade i krokarna.

Ivar-Lo-parken eller Bryggartäppan? Båda på söder.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp